Sprawdź, czy oferta franczyzy marki jest dla Ciebie
Jeśli na większość z poniższych pytań odpowiesz twierdząco,
powinieneś rozważyć franczyzowanie marki swojego biznesu
✔ Prowadzisz z sukcesem swoją firmę, a liczba Twoich klientów rośnie
✔ Myślisz o skalowaniu działalności
✔ Zbudowałeś rozpoznawalną w lokalnej skali markę oraz przetestowałeś model prowadzenia działalności
✔ W czasie prowadzenia firmy wypracowałeś gotowy model jej funkcjonowania, który działa bez zarzutu lub wymaga drobnych korekt
✔ Masz choćby częściowo spisane procedury pracy, wiedzę techniczną lub technologiczną
✔ Posiadasz know-how lub jego elementy lub jesteś gotowy spisać je lub wypracować z pomocą naszych ekspertów
✔ Jesteś ekspertem w swoim temacie lub zatrudniasz fachowców, którzy znają się na rzeczy
Co dokładnie powstanie w czasie prac nad franczyzą marki?
Czyli co obejmuje program franczyzy?
✔ Podręcznik operacyjny (nazywany czasem podręcznikiem know-kow) opracowany w oparciu o już stosowane przez Ciebie procedury
oraz dodatkowe wypracowane w czasie warsztatów
✔ Skrócona strategia marki dla franczyzobiorców, zawierająca informacje na temat grup docelowych, rynku
oraz tożsamości marki w formie tzw. brand booka – zob. przykład
✔ Strategia komunikacji marki w kluczowych punktach styku
✔ Skrócona strategia marketingowa wraz z planem sprzedaży i promocji
✔ Model biznesowy, uzupełniony o dodatkowe rozwiązania wypracowane w czasie warsztatów, rozwijające ofertę produktów Twojej marki
✔ Księga systemu identyfikacji wizualnej/ SIW, zawierająca definicje elementów tożsamości graficznej marki, jak również projektów materiałów drukowanych, elektronicznych
i innych, np. wizytówek, ulotek, opakowań, strony internetowej i tym podobnych
✔ Dodatkowe elementy, które uznamy za kluczowe na podstawie przeprowadzonego audytu i warsztatów projektowych
Jaka jest moja rola w projekcie?
Czyli w czym dokładnie mogę Ci pomóc w zakresie przygotowania do franczyzy marki
✔ Uzupełnię Twoją markę o brakujące elementy, abyś mógł przystąpić do jej licencjonowania
✔ Przeprowadzę audyt, który w szczegółach powie nam, czego brakuje, co musi zostać uzupełnione lub poprawione
✔ Wspólnie wypracujemy atrakcyjny dla Ciebie model współpracy franczyzowej z potencjalnym licencjobiorcą
✔ Opracuję plan marketingowy ułatwiający dotarcie z Twoją ofertą do potencjalnych nabywców – osób chętnych franczyzować Twoją markę
✔ Oszacuję ryzyka związane z realizacją przedsięwzięcia
✔ Pomożemy Ci uzupełnić brakujące elementy w programie brandingu i marketingu Twojej firmy
✔ Zaoferuję ekspercką pomoc wybranych specjalistów
Brak spisanych procedur lub księgi SIW nie jest przeszkodą w rozpoczęciu prac nad projektem przygotowania marki pod franczyzę. Opracowanie tych materiałów to moje zadanie.
Warunkiem jest sprawnie funkcjonująca firma, której model biznesowy można z sukcesem powielić.
Wszystkie niezbędne dokumenty związane z know-how wypracowujemy na miejscu w formie na przykład:
— Obserwacji uczestniczącej
— Warsztatów wdrożeniowych
— Konsultacji bezpośrednich lub zdalnych
— Mojej lub mojego zespołu wiedzy eksperckiej
Jak wygląda cały proces?
Wsparty obserwacją uczestniczącą, warsztatami wdrożeniowymi, konsultacjami zdalnymi
lub prowadzonymi na miejscu oraz eksperckim konsultingiem
Pierwsze spotkanie
Cele, potrzeby, oczekiwania
oraz budżet
Podczas spotkania określimy cele, oczekiwania i potrzeby, ustalimy posiadane przez Ciebie dokumenty/ materiały oraz budżet.
2-3 godziny
Przedstawienie wniosków
Zakres prac, harmonogram, koszty
Na spotkaniu przedstawię Ci szczegółowy zakres prac i działań, ich harmonogram, koszty obsługi oraz wdrożenia projektu.
1-2 tygodnie
Bierzemy się do roboty
Opracowujemy kolejne materiały
i konsultujemy je
Opracowujemy kolejne dokumenty w formule konsultacji zdalnych, bezpośrednich, eksperckich lub warsztatów projektowych.
Kilkanaście tyg. lub kilka miesięcy
Opracuję dla Ciebie gotową, pełnowymiarową markę (lub uzupełnię ją o brakujące elementy), posiadającą oryginalne nazwy handlowe i oznakowanie graficzne, strategię, strategię komunikacji, plan promocyjny, marketingowy i sprzedażowy oraz model biznesowy, jak również księgę SIW i księgę procedur, czyli wszystkie elementy kompleksowego programu marketingu i brandingu, abyś mógł zaoferować ją w formie licencji swojemu franczyzobiorcy.
Warto rozważyć franczyzowanie, jeśli Twoja marka:
— Przynosi stały comiesięczny przychód
— Cieszy się zainteresowaniem klientów
— Ma lojalnych klientów, a ich liczba stale rośnie
— Została zweryfikowana na lokalnym rynku
— Posiada sprawdzone know-how
Co jeszcze mogę dla Ciebie zrobić?
W ramach przygotowania marki/ firmy do franczyzy
✔ Przeprowadzić szkolenie lub warsztaty dla Twojego licencjobiorcy i/ lub jego zespołu
✔ Przeszkolić Twojego franczyzobiorcę w zakresie działań marketingowych, reklamowych, promocyjnych i sprzedażowych
✔ Opracować dla Ciebie plan dotarcia do potencjalnych klientów zainteresowanych Twoją ofertą franczyzy
✔ Prowadzić bieżące działania marketingowe, promocyjne lub reklamowe w celu pozyskania klienta
✔ Zaoferować pomoc przy rekrutacji licencjobiorców lub pracownika do sprzedaży oferty franczyzy Twojej marki
Zobacz przykładowe realizacje
Lub skocz do portfolio
Możesz na mnie liczyć
Napisz lub zadzwoń do mnie - porozmawiamy o tym, co mogę dla Ciebie zrobić
Telefon
732 930 371
Wycena zlecenia
Jeśli temat jest super-pilny, zadzwoń do mnie — 732 930 371