dobranasza-new

Dobra Nasza

Restauracja ze swojską kuchnią polską w Wałbrzychu

Zadania i wyzwania

Kompleksowe działania strategiczne i wizerunkowe — badania, strategia marki i komunikacji marki z elementami procedur obsługi klienta oraz user experience, rozbudowany system identyfikacji wizualnej, projekty druków i nośników elektronicznych, reklama usług i produktów oraz opieka nad marką przez ponad rok od wdrożenia programu brandingu

01

Silna marka
na solidnych podstawach

Opracować rozpoznawalną w skali lokalnej markę restauracji w oparciu o zasoby regionu.

02

Atrakcyjna
tożsamość

Zaprojektować odróżniającą lokalnie tożsamość oraz osadzić ją w osobowości właścicielki.

03

Wyróżniające
pozycjonowanie

Zbudować atrakcyjne świat przeżyć w oparciu o domowy smak oraz kuchnię jak dawniej.

Wyzwaniami, którymi musieliśmy sprostać, było między innymi miejsce i wygląd fasady restauracji — oddalone od centrum osiedle z nieestetyczną bryłą budynku, konkurencja ze strony lokalnych restauracji, które walczyły o klienta ceną oraz próba ściągnięcia do nas osób odwiedzających Zamek Książ.

Rozbudowany system identyfikacji wizualnej akcentujący wyróżniki marki - domowy smak, tradycyjną kuchnię polską opartą o dobrej jakości składniki lokalne i regionalne.

dn-siw2-k
dnz-5
dn-siw1-k

Lokalnie, naturalnie sentymantalnie

Widzieliśmy w trendach rosnącą nostalgię za smakami dzieciństwa, autentycznością i naturą. Wnioski więc nasuwały się same – Dobra Nasza będzie korzystać z produktów regionu oraz gotować według starych receptur. Taką też obietnicę złożyliśmy odwiedzającym restaurację gościom

dnz-4

Pozycjonowanie marki i wyróżniki restauracji

dn-20-08-2020-1

Lokalnie, naturalnie, sentymantalnie – widzieliśmy w trendach rosnącą nostalgię za smakami dzieciństwa, autentycznością i naturą. Wnioski nasuwały się same – Dobra Nasza będzie korzystać z produktów regionu oraz gotować według starych receptur. Taką też obietnicę złożyliśmy odwiedzającym restaurację gościom.

Dania na Spróbowanie – wiedząc, że celujemy w krótką kartę oraz że większość potraw będzie przygotowywana codziennie od podstaw – zaproponowaliśmy rozwiązanie w postaci możliwości zamówienia przez klienta trzech mniejszych porcji różnych dań zamiast jednego o standardowej wielkości. Bardzo spodobało się to klientom, nie obciążając specjalnie załogi restauracji.

dnz-2
dnz-3

Domowa atmosfera to swoboda oraz wzajemne dzielenie się tym, co mamy. Powiedzieliśmy o tym klientom wprost oraz ułatwiliśmy to, podając do stolika dodatkowe komplety talerzy i sztućców. Opracowaliśmy dodatkowe procedury dla obsługi, które sprawnie wprowadzają gości w temat.

Całościowa strategia marki

dnz-5

Domowa atmosfera to swoboda oraz dzielenie się tym, co mamy dobrego. Powiedzieliśmy o tym klientom wprost oraz ułatwiliśmy im to, podając do stolika dodatkowe komplety talerzy i sztućców. Opracowaliśmy także procedury dla załogi, aby w rachowaniach marki 

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Duis sed cursus sapien, vitae fringilla sem. Duis convallis vel nunc at laoreet.

dnz-1
dn-20-08-2020-2

Domowa atmosfera to swoboda oraz dzielenie się tym, co mamy dobrego. Powiedzieliśmy o tym klientom wprost oraz ułatwiliśmy im to, podając do stolika dodatkowe komplety talerzy i sztućców. Opracowaliśmy także procedury dla załogi, aby w rachowaniach marki 

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Duis sed cursus sapien, vitae fringilla sem. Duis convallis vel nunc at laoreet.

dn-20-08-2020-3

Jakie były tego wszystkiego efekty?

Co udało nam się wspólnie osiągnąć?

01

Świetny start
i entuzjastyczne opinie gości

Marka została bardzo dobrze przyjęta przez odbiorców, o czymś świadczy znaczna liczba klientów powracających korzystających z prog. lojalnościowego, pozytywne oceny i recenzje w mediach społecznościowych, świetna frekwencja oraz... liczba sprzedawanych dań. 

02

Zrównoważony rozwój
i dodatkowe przychody

Zawarte w strategii rozwiązania rozszerzające ofertę, które przygotowaliśmy jako swego rodzaju poduszkę bezpieczeństwa - odpowiedź na sezonowość, wahania rynku oraz możliwą odpowiedź konkurencji - sprawdziły się doskonale, generując dodatkowe przychody.

03

Restauracja pełna
lokalsów i przyjezdnych

Z oferty restauracji korzystają nie tylko lokalni mieszkańcy, ale również turyści odwiedzający Zamek Książ i lokalne atrakcje. Decyzja o obecności na portalach dla podróżników i serwisach opinii oraz rozszerzonego geograficznie targetowania w reklamach przyniosła oczekiwany efekt.

jacekskupien

Co na to klient?

Podczas prac nad strategią Krzysztof wykazał pełen profesjonalizm [...], a dzięki jego zaangażowaniu i doświadczeniu została ona opracowana zgodnie z moimi potrzebami i oczekiwaniami.

Krzysztofa cechuje wysoki poziom jakości wykonywanej usługi, zarówno pod względem merytorycznym, jak i organizacyjnym.

Ewa Bochenek  //  Właścicielka restautacji Dobra Nasza

Pełny zakres działań dla Dobrej Naszej:

Badania - analiza danych wtórnych, analiza konkurencji, w tym analiza cennika, warsztaty Design thinking z właścicielką.
Strategia marki, której elementami była między innymi: analiza potrzeb i motywacji odbiorców, propozycja wartości marki, pozycjonowanie marki, charakterystyka kuchni, obietnica marki, pierwszorzędne skojarzenia z marką, osobowość marki, propozycja wartości submarki Dobra Nasza Spiżarnia.
Strategia komunikacji marki z elementami procedur obsługi klienta oraz user experience, która obejmowała między innymi: rekomendacje dot. mediów społecznościowych i portali z opiniami, dobór słów kluczowych, definicje stylu komunikacji i stylistyki zdjęć, tematy komunikacji, procedury obsługi klienta oraz budowania doświadczenia w kluczowych punktach styku.
Rozbudowany system identyfikacji wizualnej dla logo marki głównej oraz logotypów marek produktowych.
Projekty druków: karty menu, karty sezonowej, papieru firmowego, wizytówki, ulotek, plakatów, oznaczeń wewnętrznych, karty lojalnościowej i rabatowej, koszulek, zapasek, metek do przetworów, etykiet produktowych, przypinek, kuponów, voucherów, kart świątecznych i innych,
Projekty nośników elektronicznych: strony internetowej marki (wraz z tekstami), dedykowanych landing i squeeze page'y, np. oferty świątecznej, dań na wynos, ofert z okazji dnia kobiet, walentynek itp.
Reklama: kampanie regularne oraz specjalne w Google Ads, Facebook Ads oraz Trip Advisor.
Inne działania: opracowanie programu i scenariuszy eventów, obsługa organizowanych przez markę konkursów, obsługa udziału marki w konkursach zewnętrznych, projekty elementów informacji wizualnej i oznaczeń wewnętrznych, np. tablic informacyjnych itp.