Pomogliśmy Dobrej Naszej zbudować
wyrazistą markę restauracji, która urzeka gościnnością oraz pysznym, domowym smakiem potraw inspirowanych dobrem regionu oraz kuchnią jak dawniej

Zadania i wyzwania

Całościowe działania strategiczne i wizerunkowe — od badań przez strategię marki, komunikacji marki i system identyfikacji wizualnej
po reklamę oraz opiekę nad marką przez rok od wdrożenia programu brandingu

01

Silna marka
na solidnych podstawach

Opracować rozpoznawalną markę restauracji w oparciu o zasoby regionu

02

Atrakcyjna
tożsamość

Zaprojektować odróżniającą
i atrakcyjną tożsamość

03

Wyróżniające
pozycjonowanie

Zbudować atrakcyjny świat przeżyć na bazie domowego smaku oraz kuchni jak dawniej

Dodatkowymi wyzwaniami, którymi musieliśmy sprostać, było oddalenie restauracji od centrum miasta, silna konkurencja ze strony lokalnych restauracji oraz próba ściągnięcia do nas turystów odwiedzających Zamek Książ

dobranasza-22-08-2020-2

Widzieliśmy w trendach rosnącą nostalgię za smakami dzieciństwa, autentycznością i naturą; nieliczna lokalna konkurencja oferowała dania tradycyjne, ale bez doświadczeń. Wnioski nasunęły się same – Dobra Nasza będzie korzystać z produktów regionu oraz gotować według starych receptur. Taką też obietnicę złożyliśmy odwiedzającym restaurację gościom.

Obietnica, którą Dobra Nasza
składa klientom

Zjesz u nas sprawdzone i lubiane potrawy tradycyjne, przygotowywane po domowemu.

Z dobrej jakości składników, pozyskiwanych od lokalnych rolników, pobliskich gospodarstw i małych producentów z regionu Dolnego Śląska.

dn-x-stronysiw
dn-x1

Potrawy przygotowujemy tak, jak uczyły nas nasze babcie i mamy.

Nie używamy polepszaczy, nie korzystamy z tańszych zamienników oryginalnych produktów. Gotujemy tak, jak dla swoich rodzin - uczciwie, z dbałością o szczegóły i świetny smak.

Autentyczne, bezpretensjonalne, kameralne miejsce, w którym możesz czuć się jak w domu.

Bez nadęcia, sztuczności i sztywności, bez krępującego wyszukania,
silenia się na bycie ą i ę. Autentyczna, pełna kobiecej energii i pasji.

dn-x-wizytowka-zklipsem

Postawiliśmy na osobowość opiekunki domowego ogniska, archetypem uczyniliśmy Matkę Naturę i Twórcę.
Zbudowaliśmy silne skojarzenia wokół tradycyjnych, znanych i lubianych smaków, przyprawionych atmosferą swobody, gościnności, beztroskiej rodzinności oraz szczyptą resentymentu. 

Szefowa i panie kucharki na froncie.

Głosem marki stał się opiekuńczy i kojący głos Pani Ewy - szefowej Dobrej Naszej.
Pani Żaneta, Henia i inne panie kucharki, które pojawiały się w komunikacji marki, były dowodem wiarygodności obietnicy kuchni jak dawniej, jej domowego smaku oraz gościnności.

dn-x-nafroncie
dn-x-wizytowkazklipsem

Swobodnie jak... w domu.

To, co odróżnia dom od innych miejsc, to swoboda. W nim możesz odetchnąć, zrzucić maskę, po prostu być sobą. Z badań wiedzieliśmy, że ludzie w domu swobodniej dzielą się jedzeniem, czego krępują się robić w restauracji. Nasz wniosek? Ułatwić to i do tego aktywnie zachęcać. Powiedzieliśmy więc wprost, że dzielenie się jedzeniem to u nas tradycja, a ułatwiliśmy je poprzez dodatkowe komplety sztućców i małych talerzy, które usprawniły wzajemne próbowanie.

Chcesz więcej za mniej? Proszę bardzo!

Wiedząc, że celujemy w krótką kartę oraz że większość potraw będzie przygotowywana codziennie od podstaw – zaproponowaliśmy możliwość zamówienia trzech mniejszych porcji różnych dań z menu w cenie dania głównego. Klientom opcja Danie na spróbowanie bardzo się spodobała, czemu regularnie dają wyraz w swoich recenzjach na Fejsie i w Google'u.

dn-x3

Rozbudowany system identyfikacji wizualnej, akcentujący wyróżniki marki

Główne materiały, które robią robotę. Ciepło natury.

Zastosowailiśmy ciepłe kolory i barwy naturalne. Jasny i ciemny brązowy, które przywołują skojarzenia związane z przyrodą - świeżo zaoraną ziemią, drzewem i drewnem oraz ściółką w lesie. Dla kontrastu wybraliśmy ciepły odcień bieli, czyli écru, kojarzony z czystością i beztroskim dzieciństwem (tak, tak). W pomieszczeniach zastosowaliśmy naturalne materiały - drewno, wiklinę, papier pakowy oraz cegłę i piaskowiec o ciepłym odcieniu.

dn-2
dn-x-logo2

Drewno i drzewo - przyjaciele marki.

Marka powinna mieć - i ma - słabość do drewna - gładkiego, pociętego, obrobionego, ale też z liniami papilarnymi, czyli wyraźnie zaznaczonymi słojami, z sękami, nieociosanego, nadgryzionego zębem czasu, postarzałego. Rekomendowaliśmy zastosowanie różnorodnych faktur, struktur i rodzajów drewna, których głównym celem było dodanie lokalowi ciepła, a w zestawieniu z kontrastującą czernią lub écru - głębi i nienachalnej elegancji.

Słoje po raz pierwszy,
słoje po raz drugi.

Motyw słoi w ich podwójnym znaczeniu - tych szklanych i tych w drewnie - pasował do Dobrej Naszej jak ulał!
Rekomendowaliśmy żyrandol ze starych, zrecyklingowanych weków, a frontową ścianę z przyciętych plastrów drewnia z wyraźnie widocznymi liniami papilarnymi.

dn-x7
dn-x5d

Motyw przewodni lokalu - słoje. Słoje szklane i słoje... drewna.

Zupy, jak również wszelkie dodatki do dań - surówki, sałatki, pasty, kiszone ogórasy - podawane są w szklanym weku. Motyw słoi szklanych i drewnianych przewija się w wystroju całego lokalu, jest jego przewodnim motywem wizualnym.

No i akcent w postaci pięknych dodatków.

Podkładek pod talerze z plastrów drewna bukowego, estetycznych słoi szklanych oraz dopasowanych do pory roku naturalnych dodatków - skarbów ziemi i lasu - między innymi szyszek, kasztanów, mchu.

dn-x9
dn2-siw
dn1-siw

I cała reszta dobra

dn-x2

Dajemy tylko... samo dobro, bo gotujemy jak dla swoich.

Pieczęć, którą Dobra Nasza wykorzystuje do znakowania zamówień na wynos, przygotowywanych paczek świątecznych lub kartek okolicznościowych.

Marki produktowe - Dobra Nasza Spiżarnia oraz Dobra Nasza na Wynos.

Równolegle powołaliśmy do życia marki produktowe, które mogły działać niezależnie od restauracji lub... zależnie, wzmacniając wizerunek marki głównej. Opracowaliśmy je jako swego rodzaju poduszkę bezpieczeństwa w odpowiedzi na sezonowość i wahania rynku.

dn-x-etykiety
dn-04-10-2020-9

Budowanie zaangażowanej społeczności i siła autentycznego głosu marki.

Pomogliśmy Dobrej Naszej aktywnie zaangażować lokalną społeczność, ułatwić poznanie resturacji z dobrej strony oraz przekonać, że składane obietnice to nie slogany, ale prawda wypływająca z serc (i rąk) szefowej oraz jej prężnej, babskiej ekipy.

Udział w konkursach i rankingach.

Jednocześnie rekomendowaliśmy udział w zewnętrznych konkurach, których celem było podbicie rozpoznawalności marki, zbudowanie lokalnej świadomości oraz utrwalanie pierwszorzędnych dla marki skojarzeń.

dnz-1
dn-x-stronysiw-3

Dobra strategia to rodzaj dźwigni, która koncentruje działania i wzmacnia siłę marki.

No wlaśnie... opracowana strategia skoncentrowała uwagę firmy na najważniejszych działaniach, które przyniosły znakomity efekt.
W krótkim czasie marka zyskała tożsamość, jest lokalnie rozpoznawalna oraz ma rzeszę lojalnych wielbicieli.

Jakie były tego wszystkiego efekty?

Marka została bardzo dobrze przyjęta przez odbiorców, o czymś świadczy znaczna liczba klientów powracających korzystających z opracowanego programu lojalnościowego, pozytywne oceny i recenzje w mediach społecznościowych, świetna frekwencja oraz wysoki średniomiesięczny zysk.

Zawarte w strategii rozwiązania rozszerzające ofertę - które przygotowaliśmy jako swego rodzaju poduszkę bezpieczeństwa na wahania rynku, możliwą odpowiedź ze strony konkurencji oraz sezonowość - sprawdziły się doskonale, generując dodatkowe przychody.

Z oferty restauracji korzystają nie tylko lokalni mieszkańcy, ale również turyści odwiedzający Zamek Książ i lokalne atrakcje.
Decyzja o obecności na portalach dla podróżników i serwisach opinii oraz rozszerzonego geograficznie targetowania w reklamach przyniosła znakomite efekty.

Co na to klient?

Podczas prac nad strategią Krzysztof wykazał pełen profesjonalizm [...],
a dzięki jego zaangażowaniu i doświadczeniu została ona opracowana zgodnie z moimi potrzebami i oczekiwaniami.

Krzysztofa cechuje wysoki poziom jakości wykonywanej usługi,
zarówno pod względem merytorycznym, jak i organizacyjnym.

Ewa Bochenek  Właścicielka restautacji Dobra Nasza

Pełny zakres działań
dla Dobrej Naszej

Badania - analiza danych wtórnych, analiza konkurencji, w tym analiza cennika, warsztaty Design thinking z właścicielką.
Strategia marki, której elementami była między innymi: analiza potrzeb i motywacji odbiorców, propozycja wartości marki, pozycjonowanie marki, charakterystyka kuchni, obietnica marki, pierwszorzędne skojarzenia z marką, osobowość marki, propozycja wartości submarki Dobra Nasza Spiżarnia.
Strategia komunikacji marki z elementami procedur obsługi klienta oraz user experience, która obejmowała między innymi: rekomendacje dot. mediów społecznościowych i portali z opiniami, dobór słów kluczowych, definicje stylu komunikacji i stylistyki zdjęć, tematy komunikacji, procedury obsługi klienta oraz budowania doświadczenia w kluczowych punktach styku.
Rozbudowany system identyfikacji wizualnej dla logo marki głównej oraz logotypów marek produktowych.
Projekty druków: karty menu, karty sezonowej, papieru firmowego, wizytówki, ulotek, plakatów, oznaczeń wewnętrznych, karty lojalnościowej i rabatowej, koszulek, zapasek, metek do przetworów, etykiet produktowych, przypinek, kuponów, voucherów, kart świątecznych i innych.
Projekty nośników elektronicznych: strony internetowej marki (wraz z tekstami), dedykowanych landing i squeeze page'y, np. oferty świątecznej, dań na wynos, ofert z okazji dnia kobiet, walentynek itp.
Reklama: kampanie regularne oraz specjalne w Google Ads, Facebook Ads oraz Trip Advisor.
Inne działania: opracowanie programu i scenariuszy eventów, obsługa organizowanych przez markę konkursów, obsługa udziału marki w konkursach zewnętrznych, projekty elementów informacji wizualnej i oznaczeń wewnętrznych, np. tablic informacyjnych itp.

Zobacz inne case study

Lub wróć do listy projektów

dz-14-10-2020-js-6

Dobry Zarządca

Zarządca nieruchomości

09-10-2020-cover

Wszystkie projekty

Wróć do listy projektów

20-10-2020-brait-1b

Brait

Centrum edukacyjne