Jakie cele strategia employer branding pomoże Ci zrealizować?
Spis treści typowej strategii
employer brandingowej
Część 1
Kompleksowy audyt marki pracodawcy
Wywiady pogłębione z wybranymi pracownikami, menadżerami, zarządem, działem HR
Warsztaty projektowe w podejściu Design thinking
Focusy
Badania etnograficzne
Ankiety
Inne badania dobrane po doprecyzowaniu celów strategii marki pracodawcy
Część 2
Wnioski z istniejących danych zastanych
Pozycja marki na lokalnym rynku
Struktura firmy i struktura zatrudnienia
Kultura organizacyjna
Wynagrodzenia
Wskaźniki EB i HR
Inne posiadane przez firmę dane zastane, wskaźniki, parametry ważne z punktu widzenia celów strategii employer branding
Część 3
Research rynku i konkurencji
Analiza korzyści konkurencji
Analiza propozycji wartości zatrudnienia
Analiza oferowanych benefitów pozapłacowych konkurencji
Analiza wyróżników konkurencji
Analiza innych parametrów kluczowych dla celu opracowywania strategii EB
Część 4
Audyt komunikacji marki
Kanały i narzędzia komunikacji (jako takiej)
Kanały i narzędzia komunikacji ofert pracy
Ocena dotychczasowych działań HR i EB
Rekonstrukcja wizerunku marki pracodawcy na podstawie komunikacji oraz wniosków z badań
Dokładny zakres audytu zostanie doprecyzowany po określeniu celu głównego i celów pośrednich tworzonej strategii employer branding
Część 5
Komunikacja marki — wnioski i rekomendacje strategiczne, EB, PR oraz wybór taktyk poszczególnych działań pozwalających osiągnąć zakładane cele
Wyróżniki marki pracodawcy — EVP, USP i ESP
Komunikowane korzyści marki pracodawcy oraz obietnica marki pracodawcy
Uwiarygodnienie korzyści i obietnicy marki — Reason to Believe
Język i ton komunikacji marki (w komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej)
Narzędzia i kanały komunikacji zewnętrznej i wewnętrznej
Dodatkowe rekomendowane kanały komunikacji ofert pracy
Rekomendacje do kampanii rekrutacyjnej, działań PR (w lokalnej prasie, w grupach i na forach internetowych)
Rekomendacje działań z obszaru marketingu szeptanego oraz zarządzania wizerunkiem w internecie
Opracowanie wzorcowych ofert pracy (dla kluczowych stanowisk)
Dodatkowe rekomendowane działania z obszaru doświadczenia kandydatów/ candidate experience oraz pracowników
Dokładny zakres tej części strategii marki pracodawcy zostanie doprecyzowany po ustalenie celu głównego i celów pośrednich
77% pracodawców uważa, że główna korzyść z posiadania długoterminowej strategii employer branding, to łatwość w przyciąganiu talentów. Jednocześnie 2/3 pracodawców deklaruje, że strategii marki pracodawcy... nie posiada.
Jeśli jesteś w tych 2/3... czas to zmienić!
Raport Employer Branding w Polsce, HRM Institute 2020.
Link do raportu.
Najczęściej zadawane pytania
Ile kosztuje strategia employer branding?
Wszystko zależy od jej zakresu.
Uśredniając - między 8,5 a 25 tys. złotych.
Napisz do mnie i zapytaj o szczegóły.
Jak długo trwa praca nad strategią employer branding?
Od 2 do 4 miesiący (w zależności od zakresu strategii employer brandingiwej oraz liczby stanowisk/ wielkości załogi).
Na jakie efekty wdrożenia strategii marki pracodawcy mogę liczyć?
Zależnie od celu budowania strategii, efektem jej opracowania może być na przykład: znaczne zmniejszenie rotacji pracowników, większa łatwość w pozyskaniu kandydatów do pracy (spełniających kryteria z ogłoszenia rekrutacyjnego), większe zaangażowanie pracowników, wyższa ocena ich satysfacji z pracy i tym podobnie.
Pracujemy nad strategią EB zdalnie, czy stacjonarnie?
I tak, i tak. Cześć działań prowadzących do opracowania strategii employer brandingowej (np. badania etonograficzne) wymagają mojej obecności na miejscu, w siedzibie Państwa firmy/ zakładu, część zadań (np. zatwierdzanie poszczególnych części strategii, rozmowy z zarządem) możemy wykonać zdalnie.
Dodatkowo w ramach tworzenia strategii employer branding i po jej wykonaniu
Godzin efektywnych
konsultacji powdrożeniowych
Praktycznych narzędzi monitorowania kondycji marki pracodawcy po wdrożeniu
Napisz lub zadzwoń do mnie. Porozmawiamy o STRATEGII EB Twojej marki